HomeNieuwsAfscheid juryleden Comeniusprijs Job Cohen en V...

Afscheid juryleden Comeniusprijs Job Cohen en Veronica Smelt-Verheul

Sinds 2012 kent de Stichting Comenius Museum jaarlijks de Comeniusprijs toe aan een persoon die in het verlengde van de denk- en handelwijze van Comenius zich heeft onderscheiden op het gebied van onderwijs, zingeving of samenleving. Deze prijs is sindsdien toonaangevend geworden, niet in de laatste plaats door de speciale professionele jury die zich hier elk jaar over buigt. Afgelopen maandag namen twee gewaardeerde juryleden afscheid. Prof. dr. Job Cohen en mevrouw Veronica Smelt-Verheul hebben zich de afgelopen twee termijnen met bezieling ingezet voor de Comeniusprijs.

Voor hun inzet en inspirerende bijdragen werden zij maandag bedankt door de voorzitter van de jury, voormalig rector magnificus van de Universiteit Leiden prof. dr. Douwe Breimer. Ook directeur dr. Eva Moraal sprak haar waardering en dank uit namens het Comenius Museum, alsook drs. Helena Verhoef namens het bestuur van de Stichting Comenius Museum.

De stichting en jury zijn verheugd te melden dat Comeniusprijs laureaat 2022 prof. dr. Beatrice de Graaf en bestuurslid heer Hans Neven het stokje van Job Cohen en Veronica Smelt-Verheul overnemen.