HomeNieuwsBenefietconcert Stichting Poolse Weeskinderen

Benefietconcert Stichting Poolse Weeskinderen

De Stichting Poolse Weeskinderen organiseert op 28 oktober in het Comenius Museum een benefietconcert. Het bestuur is recent in Polen geweest om te zien wat er met de donaties gebeurt. Hoewel steeds minder afhankelijk van de Nederlands hulp, blijft een bijdrage welkom.

Het concert wordt verzorgd door het Folk Duo Rokindor, bestaande uit Alisdair Pickering en Emma Karels. Het Rokindor Duo is tijdens de lockdown ontstaan. Alisdair en Emma ontdekten een gedeelde liefde voor traditionele muziek en zijn begonnen met het opbouwen van een repertoire. Ze zijn geïnspireerd door ensembles als Flook, Alasdair Fraiser & Tony Mcmanus en The Bothy Band. Ze weten hun verschillende muzikale achtergronden samen te voegen en ontdekken telkens opnieuw hoe ze hun ervaring en expertise kunnen inzetten tot het creëren van nieuwe en frisse klanken.

Tijdstip en kosten

Wanneer: 28 oktober 2021

Waar: Comenius Museum Naarden, Kloosterstraat 33, tel: (035) 694 30 45

Aanmelden en nadere informatie: veronicasmelt@gmail.com

Tijden:

Diner bij Acquavite: 17.30 uur

Aanvang Concert: 20.00 uur

Museum open: 19.45 uur

Uw donatie:

voor Concert en Diner € 65.-

Concert alleen € 22,50

De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor hen die in het bezit zijn van een QR-code, een coronatest, die niet ouder dan 48 uur mag zijn, of een bewijs dat men al corona heeft gehad.

Aanmelden kan door overmaken van het benodigde bedrag op de rekening van de stichting (IBAN: NL68 INGB 0000 3337 37) onder vermelding van het gewenste aantal  kaarten. Uw entreebewijzen liggen op de avond zelf dan voor U klaar.

Setlist

Het duo speelt de volgende stukken:

1. Maids Of Mitchelstown
  2. Ships Are Sailing / The Gravel Walks
  3. Loch Katrine’s Lady
  4. Suite uit Transsylvanië  Arr. Constantin Arvînte
    1. Cîntec Batrînesc
    2. Dantu-n Patru
    3. Ardeleana
    4. Hategana
  5. Roslin Castle / Miss Gordon of Gight
  6. Bidh Clann Ulaidh
  7. Ye Banks and Braes Arr. Robert Burns (guitar solo)
  8. Improvisation
  9. Ajde Jano (uit voormalig Joegoslavië)
  10. Padraigs

Alle nummers zijn traditioneel, gearrangeerd door Rokindor (tenzij anders vermeld)

Over de musici

Alisdair Pickering is componist en gitarist en afkomstig uit Engeland. In 2015 kwam hij naar Nederland om compositie te studeren aan het Conservatorium van Amsterdam. Hij werkt als componist/arrangeur met orkesten en Big Bands uit heel Europa, zoals het Riccotti Ensemble, het Metropole Orkest en het Czech Studio Ochestra in Praag. In Nederland werkte hij onder andere met het Amsterdam Funk Orkest en vormt samen met panfluitiste Emma Karels het Folk duo Rokindor.

Emma Karels studeerde Docerend Musicus aan het Conservatorium van Amsterdam en volgt daar momenteel de master Muzikaal Leiderschap. Ze is breed opgeleid en thuis in verschillende muziekstijlen. Ze bespeelt meerdere instrumenten maar de panfluit is haar eerste instrument. Tijdens haar studie heeft ze liefde voor muziek uit andere delen van de wereld opgevat, waaronder volksmuziek uit de Balkan en Celtisch/Ierse muziek. Momenteel is Emma werkzaam in het basisonderwijs, op de muziekschool en werkt ze mee aan verschillende muzikale projecten.