HomeNieuwsComenius in Gooise Museumschatten

Comenius in Gooise Museumschatten

De samenwerkende musea in Gooi & Vecht lanceren een gezamenlijk collectieportal. Hoogtepunten van de museale collecties zijn nu te bekijken op een gezamenlijke collectiewebsite: gooisemuseumschatten.nl.

Momenteel staan er ruim 2.000 bijzondere objecten uit de collecties van KasteelMuseum Sypesteyn, het Nederlands Vestingmuseum, Comenius Museum, Huizer Museum, Rijksmuseum Muiderslot, Museum Weesp, Museum Hilversum, Collectie Hilversum en Singer Laren in het collectieportal Gooi & Vecht. Het portal wordt doorlopend aangevuld.

Het Comenius Museum is blij met het portal. Directeur John Exalto: “Het collectieportal biedt ons de mogelijkheid te laten zien wat we in huis hebben. Zo kunnen we onze zichtbaarheid vergroten en hopen we tegelijkertijd ook bezoekers te verwelkomen die ons museum en mausoleum nog niet kennen. Bovendien wordt de regionale samenwerking én de samenwerking met Visit Gooi & Vecht hierdoor versterkt, wat voor ons allemaal een goede zaak is.”

Zie voor de lancering van het collectieportal het filmpje in bijgaande link: https://vimeo.com/onswerk/review/651612058/931a0bdc47