HomeActueelJoyce Sylvester leest Havel

Joyce Sylvester leest Havel

Het Tsjechisch Centrum Nederland heeft het project Reading Havel gelanceerd en is daarvoor ook bij het Comenius Museum langs gekomen.

De naam Václav Havel, toneelschrijver, oppositieleider en voormalig president is ongetwijfeld bij veel mensen in Nederland bekend. Maar kennen ze ook zijn teksten? Hebben ze iets van hem gelezen?

Doel van het project Reading Havel is om ter gelegenheid van Havels 85e verjaardag (5.10.1936) en het 10e jubileum van zijn sterfdag (18.12.2011) het brede publiek kennis te laten maken met zijn werk.

In het kader van dit project leest Joyce Sylvester, oud-burgemeester van Naarden, in het Comenius Museum, teksten van Havel. De opname is hier terug te zien.

Nadere informatie over het project Reading Havel is op de website van het Tsjechisch Centrum te vinden.