HomeNieuwsUitnodiging boekpresentatie

Uitnodiging boekpresentatie

Op zaterdagmiddag 2 april 2022 wordt in het Comenius Museum het boek Jan Amos Comenius, vier eeuwen voetsporen in Nederland gepresenteerd. Comenius was een veelzijdig denker die in verschillende landen en steden heeft geleefd, met vele en velerlei tijdgenoten in contact stond en uiteenlopende werken in diverse genres heeft geschreven. In deze bundel valt het licht op één aspect van deze veelzijdigheid, namelijk zijn reizen, in het bijzonder langs diverse Nederlandse steden. In de verschillende bijdragen passeren zijn verblijf en contacten in Rotterdam, Den Haag, Leiden, Groningen, Utrecht, Breda en Amsterdam de revue. De Nederlandse tekst is in een apart boekblok afwisselend in het Tsjechisch en Slowaaks vertaald.

Datum: zaterdag 2 april 2022, 13.30-17.00 uur

Locatie: Comenius Museum, Kloosterstraat 33, Naarden

Aanmelden (uiterlijk 30 maart): info@comeniusmuseum.nl

Het is mogelijk een livestream van de presentatie te volgen, laat dit weten via bovenstaand mailadres.

13.30-14.00    Inloop met koffie en thee

14.00-14.15    Welkom door dr. John Exalto (Comenius Museum)

14.15-15.15    Interview van de redacteuren en de auteurs door uitgever Susan van Oostveen

15.15.15.30    Muzikaal intermezzo

15.30-15.45    Overhandiging eerste exemplaren aan Kateřina Sequensová (ambassadeur van Tsjechië) en Jozef Kušlita (plv. ambassadeur van Slowakije)

15.45-15.50    Dankwoord door drs. Jan H. Landsaat (voorzittter Stichting Comenius Museum)

15.50-17.00    Borrel, gelegenheid het boek aan te schaffen en het museum te bezoeken

Boekgegevens
Pieter J. Goedhart, Jan C. Henneman en Kees Mercks (redactie), Jan Amos Comenius, vier eeuwen voetsporen in Nederland. Čtyři století Komenského v Nizozemsku / Štyri storočia Komenského v Holandsku. Amsterdam / Naarden: Uitgeverij Pegasus / Stichting Comenius Museum, ca. 220 pag. | ISBN 978 90 6143 488 7. Naast de redacteuren werkten aan dit boek mee: Loïs Bakker, John Exalto, Anneke Romijnders, Yannick Smits en Mariska van der Velde.