HomeNieuwsUitreiking glaskunstwedstrijd 6 maart 2024

Uitreiking glaskunstwedstrijd 6 maart 2024

Op 6 maart a.s. vindt de prijsuitreiking plaats van de glaskunstwedstrijd uitgeschreven door het Comenius Museum. Twaalf werken van studenten van de internationaal gerenommeerde glaskunstschool in het Tsjechische Železný Brod: SUPŠS dongen mee naar de prijs. De professionele jury, bestaande uit Hélène Besançon (conservator Nationaal Glasmuseum Leerdam), Ine van der Horn (curator en eigenaar Galerie Pouloeuff Naarden-Vesting), Radek Váňa (Tsjechisch Centrum Rotterdam), Henk Roos (Raad van Advieslid Comenius Museum) en Eva Moraal (directeur Comenius Museum), was zeer onder de indruk van alle ingezonden werken.

De tentoongestelde werken laten zien hoe jongeren van nu zich tot Comenius’ vierhonderd jaar oude werk Het labyrint van de wereld en het paradijs van het hart verhouden en bewijzen dat Het labyrint nog uiterst actueel voor hen is. Alle werken zijn nog tot 25 augustus 2024 te bezoeken, als deel van de tijdelijke tentoonstelling ‘Het labyrint van Comenius & Huptych’.

De prijsuitreiking vindt op 6 maart plaats in het mausoleum en is ook via een livestream op de website van het museum te volgen. Wilt u er op locatie bij zijn? Dan graag uiterlijk 28 februari aanmelden via info@comeniusmuseum.nl Er is beperkt plek.

15.30-16.00     Inloop met koffie & thee

16.00-16.05     Opening door Eva Moraal (directeur Comenius Museum)

16.05-16.15     Inleiding glaskunst door Hélène Besançon (conservator Nationaal Glasmuseum Leerdam)

16.15-16.45     Uitreiking