HomeActueelZoomlezing Comenius en Montessori

Join Zoom Meeting

Meeting ID: 975 3518 2828

Passcode: 875160

Comenius en Montessori leefden in verschillende tijden en in andere werelden. Beide pedagogen hebben belangrijke betekenis gehad voor de vernieuwing van het onderwijs. Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen, en wat heeft Montessori van Comenius geleerd? Aan de hand van Montessori’s exemplaar van Comenius’ Orbis pictus gaat Anastasia Dingarten in deze lezing nader in op de onderlinge verbanden in het pedagogische gedachtegoed van twee grote figuren uit de onderwijsgeschiedenis. Deze lezing vindt online plaats in het kader van de tentoonstelling “Reformpedagogiek op de schouders van Comenius”.

Over de spreker: drs. Anastasia Dingarten is coördinator en docent aan de montessori-opleiding aan de Hogeschool Utrecht. Ze is gastconservator van de tentoonstelling Reformpedagogiek op de schouders van Comenius die tot het einde van dit jaar te zien is in het Comenius Museum.