HomeTentoonstellingenHet Labyrint van Comenius en Huptych

Het Labyrint van Comenius en Huptych

Vanaf 20 oktober is de nieuwe wisseltentoonstelling 'Het Labyrint van Comenius & Huptych' te bezoeken. 20 prenten van de gerenommeerde Tsjechische kunstenaar Miroslav Huptych geven een moderne verbeelding van Comenius' enige literaire prozawerk Het labyrint van de wereld en het paradijs van het hart. Daarnaast heeft het Comenius Museum een prijsvraag uitgeschreven onder studenten van een glaskunstschool in het Tsjechische Železný Brod wie het beste werk geïnspireerd door het labyrint kan maken. Twaalf werken zullen in het Comenius te zien zijn. Een top drie zal in 2024 door een professionele jury worden uitgekozen op een nader te bepalen tijdstip.

Het Comenius Museum wil met deze expositie dit 400 jaar oude meesterwerk in het zonnetje zetten. Met zijn satirische maatschappijkritiek spreekt dit werk nog altijd vele mensen aan.

De tentoonstelling is gerealiseerd door kunstenaar Miroslav Huptych, SUPŠS Železný Brod, ontwerper Sonja de Boer, adviseurs Kees Mercks en Steven Engelsman, Muzeum J.A Komenského Uherský Brod en de staf van het Comenius Museum.

Houd de website in de gaten voor rondleidingen, lezingen en andere activiteiten rondom de tentoonstelling.