HomeActueelMuurgedicht Jana Beranová in ere hersteld

Muurgedicht Jana Beranová in ere hersteld

Afgelopen donderdag is de buitenkant van het Comenius Museum verrijkt met een citaat, in Nederlands en Tsjechisch, uit het gedicht Zonder bagage van dichteres Jana Beranová (Tsjechië, 1932). De twee panelen sieren nu de muur direct naast de kapel, aan de binnentuinzijde van de Kloosterstraat. Jana Beranová's gedicht was eerder door een verbouwing van een woning aan het Kerkpad aldaar verloren gegaan. Deze nieuwe nieuwe plek is mede gerealiseerd door de lokale werkgroep Muurgedichten, waarvoor veel dank.

Het citaat uit het gedicht van Jana Beranová is gelijktijdig verschenen in de opnieuw uitgebrachte bundel Dichter bij de stad, die lokaal verkrijgbaar is. Het volledige gedicht is via deze link te lezen.

Het museum is erg blij met de bijzondere aanwinst!